پیش بینی هوای کشور
کمي طاقت داشته باشيد...

هواشناسی

هواشناسی مستقل گیلان متوئو

پیش بینی هوای کشور

هواشناسی مستقل گیلان متوئو (1395/10/11)

با عرض ادب و احترام خدمت یکایک هموطنان عزیزم و همینطور تبریک سال جدید میلادی به همه ی شما خوبان ، بویژه هموطنان مسیحیمون ، آرزوی بهترین ها رو برای شما مخاطبان عزیز داریم انشاالله امروز هم ما را تا پایان همراهی فرمایید.

 

" هفته ی کم بارش برای کشور ، نقطه ی مقابل این هفته در روز های نه چندان دور "

 

نقشه ها و مدل های پیش یابی بیانگراستقرار پرارتفاع نسبتا گرم روی کشور طی هفته ی جاری می باشد لذا شرایط جهت بلاکینگ بارشی ، یعنی قرار گیری سد بارشی در راه امواج بارش زا ، طی این مدت می باشد بر این اساس طی 48 ساعت آینده در نیمه ی شمالی کشور و دامنه های البرز و زاگرس ، در بعضی مناطق افزایش ابر و وقوع رگبارهای پراکنده دور از انتظار نمی باشد این شرایط قدری قویتر برای 24 ساعت آینده در استان های ساحلی جنوبی دریای خزر رخ خواهد داد و در پاره ای از مناطق پدیده ی مه رو خواهیم داشت تا اینکه از اواخر وقت دوشنبه شاهد نفوذ موجی نسبتا نا پایدار از جنوب غرب به کشور خواهیم بود که در مناطق جنوب غربی و بویژه ارتفاعات استان های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان سبب بارش های متناوب برف و باران می شود دیری نمی گذرد که این موج با حرکت شرق سوی خودش استان های مرکزی کشور و بالاخره با تقویت در شرق کشور استان های شرقی کشور را متاثر از بارش های پراکنده ی برف و باران میکند. این موج از قدرت چندانی برخوردار نیست بنابراین بارش ها در مناطق مرکزی کشور بسیار ناچیز می باشد اما با توجه به فرود توده هوای سرد بر روی شرق کشور بارش ها طی روز دوشنبه و سه شنبه برای شمال شرق کشور سر و شکل بهتری به خود میگیرد و طی بامداد چهارشنبه از مرزهای شرقی کشورمان را ترک میکند. در شکل زیر فعالیت سامانه ی بارش زای مذکور را مشاهده می فرمایید.

 

همینطور که مشاهده میکنید بارش ها هرچند کم اما در مناطقی از شرق کشور که با کم بارشی شدیدی مواجه هستند جای شکر داره.

 

" بررسی آخرین وضعیت شاخص ها ، آیا موج برفی در ادامه ی دی ظهور خواهد کرد ؟!! "

         

دوستان همینطور که در هفته های گذشته خدمت شما عرض کردیم از نیمه ی دوم دی با توجه به مساعد شدن وضعیت شاخص ها زمینه ی عرض اندام موج های سرد و برفی و ورود آنها به مدل های پیش یابی فراهم می شود پیرو مطالب عنوان شده ی قبلی ، هم اکنون موج سردی در بازه ی زمانی 18 الی 20 دی ماه در نقشه ها رویت شده که با توجه به تغییرات گسترده ای که تا آن زمان قطعا رخ خواهد داد ترجیها درباره ی این موج یا موج های بعد آن در پست بعدی صحبت خواهیم کرد و فعلا به بررسی شاخص ها ی مهم می پردازیم و بطور کلی در باره ی چگونگی وضعیت جوی طی روز های آتی زمستان صحبت میکنیم. بله همینطور که انتطار می رفت با منفی شدن شاخص های AO و NAO  طی روز های آینده شرایط برای نفوذ کم ارتفاع های بارش زا و همینطور هجوم امواج سرد بارش زا به کشور کاملا فراهم می شود و به امید خدا هیچ مزاحمی سد راه این امواج نخواهد بود بنابراین ما طبق الگوهای امروز با موج های اغلب سریع و زود گذر بهمراه ناهنجاری شدید دمایی روبرو هستیم موج هفته ی آینده درصورت تثبیت از نوع موج های مهاجر اروپایی می باشد که با هوای فوق سرد اسکاندیناوی همراهی می شود در صورت تحقق این موج در اکثر مناطق شمالی بارش برف را خواهیم داشت ضمن اینکه با توجه به سرعت بالای موج وزش باد بسیار شدید خواهد بود بویژه در مناطق ساحلی دریای خزر. در شکل زیر نمودار تغییرات شاخص های AO و NAO  را مشاهده می فرمایید.

                                

 

                                    

شاخص ها ی بالا سیر نزولی به خود خواهند گرفت و این یعنی خبرهای خوش برای کشور عزیزمان. انشاالله تحقق این شرایط سبب بهبود وضعیت بارشی کشور طی یکماهه ی آتی خواهد شد ضمن اینکه بارش های بهمن ماه به مراتب بهتر از دی ماه خواهد بود و ما شاهد نوسانات دمایی بیشتری هستیم اما موج هفته ی آتی که امشب در نقشه ها پدیدار شده و ما هم به علت اینکه تغییرات بالاست فقط مدل های بارشی و دمایی را ارائه میکنیم.

 

مدل پیش یابی جی اف اس که امشب اعتقاد به برف سراسری و کوتاه مدت در سواحل جنوبی دریای خزر داره.در ادامه مدل دمایی طی این روز را مشاهده می فرمایید.

 

با توجه به نفوذ کانترهای سرد به نیمه ی شمالی کشور و همینطور نزدیک بودن بسیار به هم خطوط کانتری شاهد کاهش قابل ملاحظه ی دما طی این روز می توانیم باشیم که آنومالی دمایی طی این روز بیانگر این ادعاست.

 

مشاهده می فرمایید با توجه به کاهش شدید دما بارش ها در اکثر مناطق طبق الگوهای فعلی بشکل جامد یعنی برف خواهد بود دریای خزر هم طی این مدت مواج و توفانی می باشد.

اما با توجه به فاصله ی زمانی زیاد تا موج از شما بزرگوران دعوت میکنیم حتما پست بعدی ما رو ، جمعه ی آتی مشاهده فرمایند که حاوی خبر های خوب برای هموطنان عزیز می باشد . با سپاس و درود فراوان که تا پایان همراه ما بودید .

با عضویت در کانال تلگرام هواشناسی مستقل گیلان متوئو ، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت جوی کشور از چگونگی هوای منطقه ی خود طی روز های آتی باخبر شوید ضمن اینکه ما آخرین مدل های پیش یابی را بهمراه تحلیل موج های پیش رو ، خدمت شما دوستان ارائه میکنیم. لطفا با ما در ارتباط باشید ما منتظر نظرات و انتقادات شما عزیزان هستیم.

" یا علی مدد "

 



برچسب ها : آب و هوا , بارش باران , برف , باران , باد , تگرگ , رعدو برق , توفان , النینو , پیش بینی , رگبار ,

ارسال نظر براي اين مطلب
(توسط : محمد) (تاريخ : 1395/10/15/3) (ساعت : 19:49)
محمد
سلام میلاد جان,ازاخرین خبرهاازورودسامانه جدید قراره اخرهفته اینده بیادبه مابگو
پاسخ:سلام محمد جان. موج جدید انشاالله بعد یک دوره ی گرمایی که تا اواخر هفته آتی در پیش داریم نفوذ میکنه و به نظر میرسه استارت سرما از همین موج آغاز بشه و این بلاکینگ فرصتی برای تجدید قوا و ذخیره ی انرژی جو میتونه باشه ولی درباره جزییات موج بعلت تغییرات زیاد دیرتر صحبت میکنیم. ممنون از نظر شما.
(توسط : رضا) (تاريخ : 1395/10/13/1) (ساعت : 11:27)
رضا
با سلام دوست عزیز . چرا بیشتر موجهای قوی شمالی اول به سمت سواحل خزر میاد وبعد به یکباره راه خودشو عوض میکنه وبه سمت ترکیه میره و آنجا خودشو خالی میکنه وبعد ترکشهای آن فقط به سمت سواحل خزر میادجالبه که در ترکیه بارشهای باران وبرف سنگین رخ میده ودر سواحل خزر برعکس میشه ؟ باتشکر رضا هستم راننده تاکسی از رشت.
پاسخ:سلام آقا رضای عزیز. یه پدیده ای که داریم چراغ خاموش به سمت ما میاد تغییر منفی اقلیم ایرانه که به سمت بیابان زایی پیش میریم باید قبول کنیم ترکیه اقلیم بسیار بهتری برای بارش نسبت به کشور ما داره این کشور بین دو دریای وسیع قرار داره ، از طرفی مدیترانه در جنوب کشور سرچشمه ی تشکیل موج های مرطوب و کم فشار و دریای سیاه که هوای سرد شمال اروپا با گذر از روی این دریا مملو از رطوبت سرد و بارش زا میشه و سبب بارش های سنگین برف بخصوص در شرق این کشور میشه اما کشور ما دو تشکیل شده از دو رشته کوه زاگرس و البرز . موج هایی که از شمال میان با خط دفاعی قوی بنام البرز مواجه میشن و بارش ها در نیمه ی شمالی محدود میشه اما موج غربی هم که میاد با سد بلند قامتی بنام زاگرس برخورد میکنن و بارش ها در استان های غربی بیشتر خلاصه میشه و مرکز و شرق ایران خشک و خشک تر خواهد شد متاسفانه گرمای غیر عادی و نفوذ پر ارتفاع جنب حاره ای به روی کشور باعث شده شهری مثل شهرکرد که به بام ایران معروفه و در این ماه سابقه ی دماهای منفی 30 به پایین هم داره دمای بالای 10 درجه رو طی روز های اخیر تجربه کنه قصد نا امید کردن شما عزیزان رو نداریم ولی جواب خیلی از دوستان که این روز ها از ترکیه دل خوشی ندارن اینه که کشور ما از لحاظ بارشی موقعیت جغرافیایی ایده آلی نداره و در مناطق محدودی از کشور بارش های فراتر از نرمال اتفاق میوفته. اما اگه سیبری بخواد فعال باشه مثل موج اوایل آذر شرایط سرمایی ما میتونه از ترکیه هم بهتر باشه در حال حاضر پر ارتفاع بر روی ایران تا غرب روسیه مستقر شده و سرما راه سختی برای رسیدن به ما داره بخاطر همین کشور مارو دور میزنه و به سمت جنوب اروپا و ترکیه کشیده میشه قطعا این موقتیه و ورق به نفع ما برمیگرده. ممنون از نظر شما دوست عزیز.
(توسط : محمد) (تاريخ : 1395/10/12/7) (ساعت : 18:40)
محمد
سلام اقامیلادخسته نباشی,مثل اینکه باید قید این موجروهم بزنیم درسته,اگه یادت باشه چندروزپیش بهت گفتم که احساس خوبی نسبت به زمستان ندارم چون هرسال توزمستان تغییرات موج زیادبوده یاپرپرمیشدویاازبین میرفت متاسفانه امسالهم اینجوریه
پاسخ:سلام محمد جان. یادت باشه تازه دهه ی اول دی هستش بعد ما چون آذر با سرما و برف مواجه شدیم احساس میکنیم خیلی فرصتا از دست رفته تا الان . اما اون یه ناهنجاری بود و زمستان و برف گیلان معمولا دی و بهمن اتفاق میوفته و این بلاکینگ یه دوره ست که تموم میشه و جای نگرانی نداره. انشاالله موج های خوش نقش بزودی تو الگوهایی که شمارو ناراحت کرده ظاهر میشن.
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1395/10/12/7) (ساعت : 12:51)
مجتبي
سلام برشما دوست عزيز.چيزي که بنظر ميرسه اينه که دي از دست رفت.هم بارشي هم سرمايي.پيش بيني ها تا حدودي خطا رفت.پارسال که النينو بود وضعيت به اون شکل بود،امسالم که اينطوري شد.ترکيه مثه پارسال وضعش خوبه.شرايط واسه ما خوب نشد اين زمستان.اميدوارم درادامه بهترشه که البته خوشبين نيستم.اميدوارم حدااکثر تا سال ديگه اين شرايط به نفع ما تغيير کنه.با سپاس از شما دوست گرامي
پاسخ:سلام مجتبی جان. درود بر شما. موج از بین نرفته بلکه متمایل به غرب شده و از غرب وارد عمل میشه بجای شمال خوب این یعنی ما یه افزایش دما داریم و بعد کاهش شدید دما اگه سرما از شمال فرود میومد وضعیت سرما و بارش سواحل جنوبی دریای خزر بهتر بود اما این مدلی بیشتر واسه مستعدای شمال شرایط مساعد میشه ناگفته نمونه که آپدیت های بعدی سرشار از تغییراته اما ماهیت کلی موج همینه و فقط زمان ورود و شدت سرما و موندگاریش دستخوش تغییرات میشه.
(توسط : محمد) (تاريخ : 1395/10/11/6) (ساعت : 21:12)
محمد
سلام میلاد جان ببخشید اگه میشه اسم سایت gfcوecmxfرو که خیلی دقیق هستنو بهم بدی ممنون میشم
پاسخ:سلام محمد جان. لطفا تو کانال تلگرام ما عضو شو مدل های هواشناسی رو قرار میدیم ما آدرس سایتو برنمیداریم و بالای نقشه ها هست .
(توسط : محمد) (تاريخ : 1395/10/11/6) (ساعت : 19:12)
محمد
سلام میلادجان,به نظرخودت ایا این موج پیش رو احتمال هم داره کاملا ازبین بره واصلا نیاد ویا فقط زمانش یا قدرت موج تغییرمیکنه
پاسخ:سلام محمد جان . ببین موج پیش رو قطعا میاد اما زمان ورودش تغییر میکنه و نحوه ی فعالیتش بطوریکه نقشه ها ابتدا به نفوذ سرما از شمال به روی دریای خزر اعتقاد داشتن اما الان فرود سرما روی کشور ترکیست و بعد اندک تضعیف از شمال غرب وارد کشورمون میشه این برای نوار غربی و شمال غربی بهتره از لحاظ بارشی. اما برای سواحل شمالی کشور چندان جالب نیست چون از شدت سرما کاسته میشه. البته هنوز ماهیت اصلی موج مشخص نیست و احتمال تقویت آن نیز طی روزهای آینده وجود دارد.
(توسط : مصطفی نجفی) (تاريخ : 1395/10/11/6) (ساعت : 7:54)
مصطفی نجفی
با سلام
ممنون بابت توضیحات کامل شما
پاسخ:سلام دوست عزیز. ارادتمندیم قربان.
(توسط : Farshid) (تاريخ : 1395/10/11/6) (ساعت : 3:37)
Farshid

سلام خسته نباشید میلاد عزیز... میخواستم چگونگی تشکیل یک موج رو اگه میشه مختصر توضیح بدید این سوال رو الان 4 نفر نشستیم و میخوایم جوابشو بدونیم ... هرکدوم یه نظر داریم میخوام بدونم دقیقا جوابش چیه ممنون...
پاسخ:سلام فرشید جان. ببینید برای تشکیل موج بارشی عوامل زیادی دخیل هستند معمولا اصلی ترین و قابل رویت ترین عامل قبل ایجاد موج بارشی وزش باد است که خود باد بعلت های مختلفی بوجود میاد یکیش تغییر فشار سطح زمین در لایه های مختلف یا تغییرات توده های هوا از گرم به سرد . و خیلی عوامل دیگه میبینید که حتی پدیده ی باد خودش از چندین عامل بوجود میاد چه برسه به موج بارشی . ابرهای کومولوس با فشرده شدن و تکثیر بشکل ابرهای نیمبوکومولوس و صعود به لایه های فوقانی جو سرد شده و به قطرات باران و یا تگرگ و برف تبدیل میشن . اما موج از مجموعه ای ازعوامل تشکیل میشه ، تغییرات ارتفاع در لایه های مختلف ، تغییرات فشار ، تغییرات دمای آب های اقیانوس و دریاها ، باد های جت استریم و اقیانوسی ، کم فشار های دینامیکی و سیار عوامل دیگه که با توجه به فراهم بودن شاخص های مختلفی از جمله اقلیم آب و هوایی منطقه ، تشکیل موج های بارشی رو داریم.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات
  • پيشنهادي
  • پربازديد
  • جديد
  • نظرات
Farshid

- بهترین سایت و بی حاشیه ترین سایت و پیشبینی بدون احساس همیشه مانا باشید

تاريخ : 1396/9/11

محمد از انزلی

- سلام خسته نباشی میلاد
پستت خوب بود متعادل و مفید

انشاالله سال آینده سالی سرشار از برکت باشه برای کشور .. به خصوص برای گیلان و مازندران ....

و برای اون یه عده از افراد کج فهم که تو فضای مجازی ( تلگرام ) با شمال کشور زیاد حسودی میکنن این روزا؛ و میخوان بارش هاشو کم نشون بدن و حتی آرزوی کم باریدن شمال رو دارن !( نمونه ش یه مردک به اسم خشکسالی دهه 80 که شاید بعضی از دوستان تو فضای مجازی اسمشو شنیده باشن ..) و همچنین باقی کسایی که از مناطق مختلف کشور ( به ویژه جنوب و غرب کشور ) که تو فضای مجازی یا همون گروه های تلگرامی همین تفکرات حسودانه رو دارن و با روانی بازی هاشون مشغولن نیز آرزو می کنم که از این حسد که مثل زندان روح می مونه ویک نوع بیماری هست بیرون بیا ن و منطقی باشن : ))) :
پاسخ:سلام محمد جان. ممنون از لطفت. امیدوارم همه ی ما بدون غرض پیش بینی کنیم و هدفمون اطلاع رسانی باشه نه تبلیغات و جذب کاذب مخاطب . انشاالله آینده ماهیت افراد سودجو رو برملا میکنه و مردم با درک و هوش بالایی که دارند اطلاعات و منابع درست رو نرجیح میدن.

تاريخ : 1395/12/13

برف

- سلام من ساکن انزلی هستم اینجا به نظر شما تا آخر ماه بهمن امکان بارش برف وجود داره؟؟؟
پاسخ:سلام دوست عزیز بله صددرصد موج آخر هفته شما برفی میشید.

تاريخ : 1395/11/27

مسعود

- سلام مرسی از زحماتتون
ما کنار ساحلی ها معمولا دیرتر برف رو میبینیم
اول باد شدید داریم حالا یا شمال به جنوب. یا اینکه جهتش شمال شرقی به جنوب غربی یا شمال غرب به جنوب شرقی
حالا بادی که برای ما اکثرا برف میاره جهتش جنوب غربی به شمال شرقیه
دو تا سوال دارم. اول اینکه ایا سرمای سیستم به حدی هستش که با وزش هر جهتی ما برف ببینیم؟
برف ما از چه زمانی شروع میشه؟
پاسخ:سلام دوست عزیز بله سرما به حدی هست که باد از بدترین سمتم باشه بباره و به نظرم برف شما از بامداد جمعه استارت بخوره. انشاالله.

تاريخ : 1395/11/27

مسعود

- سلام خسته نباشید داداش
موج برفی اخر هفته انشالله برا خط ساحلی حومه استانه اشرفیه برف داره؟
پاسخ:سلام مسعود جان. بین 10 الی 25 سانت میتونه برف بباره برای شما انشاالله.

تاريخ : 1395/11/26

مجتبي

- سلام.بسيار زيبا بود پستتون.اين بهمن ماه مثله اذر داره رويايي ميشه.تا اينجا واقعا عالي.من خودم طي سالهاي اخير چنين بهمن ماهي يادم نيس.موجها نوبت واستادن واردشن.اميدوارم روند تقويت سرمايي براي اخر هفته همچنان ادامه داشته باشه.بارشها هم بهتر ظاهرشن.به اميد روزهاي رويايي زيبا.اميدوارم اسفندماهم بهتر از انتظار ظاهرشه.با سپاس ازشما دوست عزيز گرماي
پاسخ:سلام مجتبی جان. درود بر شما ممنون از لطفتون. بله واقعا پرچالش بوده بهمن ماه فقط امیدوارم خط ساحلی هم مثل مستعد ها یه برف خوب ببینند و با توجه به دمای مناسب آب دریا و سردی زمین هر موجی تا نیمه ی اسفند بخواد نفوذ کنه میتونه برف و بارون یا برف داشته باشه .ممنون از نظر شما.

تاريخ : 1395/11/25

محمد

- سلام میلادجان خوبی برادر,اقابه مابگو برای اخرهفته اگه الگوهاتثبیت بشن انشالله برای مناطق ماهم برف داره,سری قبل گفته بودی مناطق مابرف داره ولی سبک اما فقط برای ساعاتی برف وباران اومده بود,باتشکر
پاسخ:سلام محمد جان. درود به شما. من حضور ذهن ندارم ولی اگه مازندران تشریف دارید برای غرب مازندران و مرکزش شرایط برای بارش برفابه یا برف سبک فراهمه چون سرمای کافی در منطقه وجود داره اما برف بیشتر در مناطق مستعد این استان به چشم خواهد آمد و در شرق مازندران شرایط بواسطه ی بارش ضعیف تر فراهم نیست.

تاريخ : 1395/11/24

مسعود

- سلام و خسته نباشید فراوان
داداش موج اخر هفته برا خط ساحل گیلان هم برف داره
میدونم خیلی مونده.منظورم با توجه به الگوهای فعلیه
پاسخ:سلام مسعود جان درود به شما دوست خوبم. ماهیت این موج در حال روشن شدنه اما آنچه که تا اینجای کار پیداست موج برای مناطق ساحلی گیلان فعلا برف زیادی در پی نداره و در خوشبینانه ترین حالت 5 الی 10 سانت با توجه به مدل های امروز روی زمین بشینه و در بدترین حالت برفابه خواهید داشت.

تاريخ : 1395/11/24

ایمان

- سلام و خسته نباشید خدمت شما خیلی خرسندم از اینکه با وب شما آشنا شدم استفاده فراوان بردم از پیش بینی شما فقط یه نکته بگم برخلاف نظر شما انزلی پیک بارش نبود لاهیجان بالاترین بارش ثبت کرد کشاورزی رشت هم بیشترین تجمع برف بهرحال تصمیم گرفتم از پیش بینی شما برای روزهای آینده بیشتر استفاده ببرم چون به نظرم بهتر و کم نقض است موف باشید
پاسخ:سلام دوست عزیز شما لطف دارید.البته شما اشتباه متوجه شدید انزلی پیک بارش شد حالا نه اینکه برف باشه برف و بارون یعنی مجموع کل بارشش تو استان اول بود از ساعت 9:30 دقیقه ی اول بهمن تا ساعت 9:30 دقیقه ی پانزدهم بهمن ماه بارش ها به این ترتیب بوده. 1. بندر انزلی 152 میلی متر 2. لاهیجان 134 میلیمتر 3. فرودگاه رشت 112.8 میلیمتر. ما اطلاعات روزانه ی آماری رو در کانال قرار میدیم لطفا اون هم چک کنید قطعا خوشتون میاد .ممنون از نظر شما.

تاريخ : 1395/11/17

BIJAN

- درود میلادجان..خواستمبپرسم چرا بااینکه دما در انزلی خوب پایین اومد ولی مقدار بارشش برفش کم بود؟
پاسخ:سلام بیژن جان درود بر شما. در جواب شما باید عرض کنم انزلی دو تا مشکل بزرگ داشت که به همدیگه مربوط بودن یکی مشکل بالا بودن دما یکی هم سمت و سوی جهت وزش باد حالا شدت باد که باعث شد حجم بارش ها روی مرکز اتفاق بیوفته رو کار نداریم یه مثال ساده میزنم اگه دمای شهری زیر صفر باشه و اون شهر پیک بارش موج باشه امکان داره با بارش بالای 60 میلیمتر زیر ده سانت برف بیاد؟؟؟!!! خوب مسلمه یه جای کار میلنگه که عامل اصلی به نظر من دما بود که دما هم مرتبط با باد بود چون اگه باد غربی حین موج داشت انزلی دما پایینتر میومد و قطعا برف بیشتری روی زمین می نشست و اگه باد انزلی و ساحل غربی استان غربی بود امکان نداشت مرکز استان همچین برف سنگینی به خودش ببینه شما مشاهده کردید هرچه به سمت جنوب و جنوب شرق استان موج حرکت کرد در اثر انباشته شدن رطوبت و توده ی برف ، شدت بیشتری در تجمعی بارش برف داشتیم که همه ی این مراحل بصورت زنجیر وار با باد شدید شمالی در ارتباط بود. مثل برف سال 83 که انزلی همین شرایط رو تقریبا قدری قویتر داشت.

تاريخ : 1395/11/16

مجتبي

-

سلام برشما دوست عزيز وگرامي.موج بسيار عالي درخشيد.تو اين مدت کوتاه بارش سنگيني تو رشت رخداد.ولي براي انزلي وغرب گيلان زياد خوب ندرخشيد.واقعا دي ماه همه رو مايوس کرده بود.ولي بهمن عالي تا اينجا.گفته شده که تا اخر بهمن شايد دوباره اتفاقي بيوفته.اگه بيوفته که اين زمستون سنگ تموم ميذاره.به اميد روزهاي رويايي ديگه.با سپاس ازشما دوست عزيز
پاسخ:سلام مجتبی جان. بله در اکثر مناطق برف داشتیم اما غرب گیلان و مناطق ساحلی کمتر از انتظار بارید انشاالله تا پایان زمستان برف و باران بیشتری در ایران داشته باشیم تا جبران کم بارشی دی ماه شده باشه . اما درباره ی ادامه ی زمستان خیلی ها برف اخیر رو پایان راه زمستان میدونن اما توجه کنید بعد برف آذر خیلی از دوستان به زمستان خوشبین نبودند البته تا حدی حق داشتند چراکه اکثرا پاییز پربارش و برفی زمستان جالبی در پیش نداشته البته طبق رویداد سالیان گذشته اما این هفته شاهد بودیم کسی نمیتونه منکر تغییرات در بلند مدت باشه و سرما اگه بخواد بیاد خرمشهر و بوشهر رو هم میتونه برای حداقل ساعاتی برفی کنه چه برسه به سواحل جنوبی دریای خزر. این هفته آسمان ایران آفتابی و طی شب ها سرد و در مناطقی که بارش برف داشتند یخبندان خواهد بود تا ببینیم موج بعدی آیا توان مقابله با بلاکینگ بعد برف رو خواهد داشت یا نه.ممنون از نظر شما.

تاريخ : 1395/11/15

مسعود

- سلام و خسته نباشید فراوان
خدارو شکر پس برف خوبی میادش
پاسخ:سلام مسعود جان بله به امید خدا همینطوره.

تاريخ : 1395/11/12

فراز

- عرض سلام و خسته نباشید خدمت حضرتعالی، ضمن تشکرازبابت اطلاع رسانی شمادرموجهای برفی قبلی بااینکه بارها پیش بینی میشدمقداربارش برف درسطح استان اوجش دررشت باشدامابه کرات دیده شداین اتفاق چه ازنظرزمان شروع بارش وچه ازنظرمقداربارش برعکس بوده و شهرهای اطراف که درویش آگهی هابارش کمترپیش بینی شده بود با بارش بسیار خوبی روبروبودند،علیهذاباتوجه به اتفاقات و تجربیات گذشته خواهشمند است راهنمایی بفرمایید درموج پیش روایابازهم سهم کمترمربوط به شهررشت میباشد؟؟پیش بینی شماازمقداربارش برف درشهررشت تاچقدرمیباشد؟؟ونیز بازهم احتمال تضعیف ویاعامیانه پریدن موج ویابه العکس قدرتمندتروطول عمرموج میباشدیانه؟
سپاس ارضی و راهنمایی شما
پاسخ:سلام دوست عزیز ممنون از سوال به جای شما. با توجه به تاکید مدل های بارشی و دمایی و برآیند کلی آن ها به نظر میرسه راه فراری برای موج باقی نمیمونه و موج باید بارش های خوب برف رو در استان در پی داشته باشه اما شدت بارش ها بطور کلی در مرکز گیلانه و گستردگی موج به قدری هست که جابجایی بارش ناگزیره و کسی دقیقا نمیتونه بگه کجا پیک بارش برفه یعنی کدوم شهر . شاید رشت مخصوصا جنوبش شاید لاهیجان شاید فومن و شایدم یهو انزلی اما رشت و لاهیجان و شهرهای اطراف این دوشهر کانون شدت برف خواهند بود بطور کلی هم انزلی رکورد دار بارش استانه.موج هم دیگه تثبیت شده است و خواهد آمد انشاالله.

تاريخ : 1395/11/12

omid

- سلام اقا میلاد خسته نباشی.من لاهیجانیم ایا ممکن این برف مثه83 خطرناک باشه.؟
پاسخ:سلام امید جان. مثل 83 نه اما برف سنگین تری از 83 میتونه باشه چون وسعت بیشتری از گیلان رو در بر میگیره ولی 83 فقط مناطق محدودی برف داشتن. درسته متراژ برف به اندازه ی اون سال نیست اما پراکندگی بارش عالیه.

تاريخ : 1395/11/12

مجتبي

- سلام برشمادوست عزيز.ممنون از پست زيباتون.خداروشکر اتفاقاي خوب بلاخره دارن ميوفتن.اميدوارم روزهاي زيبايي داشته باشيم.فقط سوالم از شما اينه که شما پيک بارشاروانزلي ميدونيد تواين موج!ولي بيشتر دوستان هواشناس معتقدن که مرکز پيک بارشه!مثلا رشت واطرافش.البته انزلي هم حتما بارشاش سنگين خواد بود.به هرحال مهم اومدن موج بود.که داره مياد.طلسم بلاخره شکسته ميشه.با سپاس ازشما دوست عزيز وگرامي
پاسخ:سلام مجتبی جان. ما همچنان پیک بارش رو انزلی میدونیم دوستان دیگه هم همین رو گفتند اما پیک بارش برف مرکز گیلانه . منظور بنده مجموع کل بارش برف و بارانه که انزلی قطعا پیکه. خدارو شکر که بالاخره روزهای خوبی که قولش رو میدادیم رسید و به همه یاد آور شد زمستان هر وقت اراده کنه میتونه طوفان به پا کنه و بالاخره انرژی جو تو ایران آزاد شد دقیقا یک ماه بلاک بارشی همه رو خسته کرده بود اما از امروز به بعد شرایط خیلی بهتر میشه حاقل برای بارش. ممنون از شما دوست گرامی.

تاريخ : 1395/11/12

محمد

- سلام میلادجان ممنون ازپیشبینی خوبتون,به نظرت روزپنجشنبه وجمعه برای شرق مازندران شهرمانکا هم بارش برف داریم,اگه داریم بارش چجوریه,باتشکر
پاسخ:سلام آقا محمد درود بر شما. برف مازندران بخصوص شرق استان سبک خواهد بود و در خوشبینانه ترین حالت شاید تا 5 سانت اما در مناطق غربی استان ارتفاع برف میتونه تا 30 سانت در بعضی نقاط برسه و هرچه از غرب به شرق سواحل میریم از شدت بارش ها کاسته میشه اما خدارو شکر شما برف رو میبینید انشاالله که روی زمین هم بشینه.

تاريخ : 1395/11/12

BIJAN

- درود میلادجان..سپاس از پست فوریت...بنظرت میزان بارش برف از لحاظ ارتفاع در گیلان چقدر خواهد بود..میدونم سخته ولی در حد حدس و گمان..
پاسخ:سلام بیژن جان عزیز. لطف دارید شما به بنده همیشه. خدمت با سعادت شما عرض کنم برف در مناطق مرکزی ، جنوبی و تا حدی شرقی استان بین 20 الی 60 سانت و در مناطق غربی بین 15 الی 40 سانت بین شهرهای مختلف میتونه رخ بده که اوج بارش برف در جنوب رشت ، سنگر ، فومن ، کوچصفهان و تا حدی لاهیجان میتونه اتفاق بیوفته اما شدت حین بارش برف به طور حتم ازآن انزلی خواهد بود .

تاريخ : 1395/11/12

Farshid

- سلام آقا میلاد درسته که میگن رشت بیشترین بارش برف رو خواهد داشت ؟ من اما فکر میکنم بندر انزلی با توجه به اقلیمش اگه سرما همراهی کنه میتونه یرف خوبی داشته باشه
پاسخ:سلام فرشید جان. بله رشت و بطور کلی مرکز گیلان بارش شدید برف خواهند داشت اما برف انزلی هم شدیده چون انزلی پیک بارش استانه هرچه زودتر برفی شه برفش سنگین تره.

تاريخ : 1395/11/12

وحید

- سلام و خسته نباشید.
املش هم برف داره آخر هفته؟حداقل چند سانت؟
پاسخ:سلام دوست عزیز. بله املش هم بشدت برفی میشه پیش بینی ما بالای 15 سانته انشاالله.

تاريخ : 1395/11/11

Farshid

- سلام آقا میلاد گل میخواستم بدونم امروز دوشنبست الگوها همچنان خوب هستند یا که خیر ضعیف شدند؟ ممنون که هستید .
پاسخ:سلام فرشید جان. الگوها خدارو شکر برف رو تثبیت کردن به امید روزهای خوب در انتهای هفته.

تاريخ : 1395/11/11

درباره سايت

به مدرن ترین وبسایت هواشناسی ایران خوش آمدید از هم اکنون با ما همراه باشید و با نظرات خودتان با ما در ارتباط باشید

آمار سايت

  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 404
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 60
  • بازديد امروز :177
  • بارديد ديروز : 0
  • گوگل امروز : 18
  • گوگل ديروز : 0
  • بازديد هفته : 749
  • بازديد ماه : 11378
  • بازديد سال : 42584
  • بازديد کلي : 959754
  • آرشيو

    نويسندگان

    لينک دوستان

    جستجو


    عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    W3C Standard Website. Valid HTML5 / CSS3 - v1.1
    Copyright © All Rights Reserved for guilanweather
    Design & Develope : saye design

    طراحي: سایه دیزاین تمامي حقوق قالب و مطالب براي گیلان متوئو محفوظ است.